21 Temmuz 2015 Salı

Beden Dili (insanları Beden yönüyle tanımak için ! )





İnsanlarda çehre, yüz şekilleri, muhtelif azaların halleri, şekil ve tavırları, ses ve yürüme tarzları ve hareket gibi hallerine ahlâk ve tabiate delâlet ve işaret olduğu eskiden beri beyan edilmekte ve bildirilmektedir.

Mezkûr eserlerin mütalâasından açıkça anlaşıldığı veçhile âza şekillerinin ahlâk ve tabîatlere delâleti yüzde doksan sekiz nisbetinde doğru olup, yüzde ikiyi de istisnalar teşkil ederlerse bu da azanın tenasübüne (uygun, güzel oluşuna) göre, hükmedilmek icab eyleyeceğine binâen haddi zâtında istisna addedilmek lâzım gelmez.
Beden Dili görünüşde havass ile münasebeti yok gibi görünürse de hakikatte az çok münasebeti vardır. Çünkü Havass: Manevî bir terbiyedir. Beden terbiyesinin halleri ve şekilleri cisme te'siri olduğu ve birçok uygunsuzluklann busayede giderilebildiği gibi manevî terbiyenin de ahlâk ve ma'neviyata te'siri ve birçok fena huyların da bu tesiri ile mümkün olacağı muhakkaktır.


İşte bu münasebetten dolayı burada Beden Dili hakkındaki beyanatın en doğru, en muteber olanını sizlere arzetmiş bulunuyoruz.


Uzun boy: Hamâkat ve sadeliğe, ahmak ve bönlüğe delâlet eder.
Kısa boy: Zekâya, hilekârlığa, fitneye,
Orta boy: Güzel ahlâka, temiz kalbliliğe ve pâklığa
Sert saç: Akıl ve cesarete ve cür'ete
Yumuşak saç: Yılışıklığa, korkaklığa, cesaretsizliğe
Sarı saç: Kibr ü gurura, gadap ve hiddete
Siyah saç: Sabır ve sükûnete, halîm ve selîm olmaya
Kumral saç: Her cihetten, her yönden güzel tabiate ve letafete, güzellik ve hoşluğa ve mülâyimliğe
Az ve seyrek saç: Zarafet, letafet ve irfana yani temizlik, güzellik, hoşluk ve mârifetliliğe
Sık ve çok saç: Fehim ve idrâkin azlığına yani anlayışsızlığa
Küçük baş: Aklın azlığına ve sır saklamamaya
Büyük baş; Aklın ve zekânın çokluğuna
Yassı tepe baş: Lâkayd olup keder ve gam taşımamağa
Yanlardan basık baş: Huyu ve tabiatı dar ve kesirül hiddet yani çok hiddetli olmaya
Yumru ve yüksek alın: Emânete ve çok dirayetli olmaya
Yassı ve düz cephe: Huyunun kötü olmasına ve sık sık hasta olmasına
Mûtedil cebhe: Akl-ı selîm ve îtidal-i ef'âle yani işlerinin, fiillerinin orta halli olmasına
Daima buruşuk cebhe: Olgunluğa ve çok tefekkür etmeye
Geniş alın: Fehim ve idrâke yani anlayışlı olmaya
Enliliğine geniş cebhe: Kerem ve sehâvete
Kaşı arası çatık: Her zaman gam ve kasâvetle düşünceye
Kaş ucu sivri: Fitnekârlığa, hilebazlığa
Kalın kaş: Gam ve gussanın çokluğuna
İki arası açık kaş: Hüsn-ü cemâle, letafet-i sîmaya yani güzel cemâle, güzel sîmaya
Uzun kaş: Kibir ve gurura ve büyüklüğe
Mukavves (Yay şeklinde kaş): Veçhen ve ahlâken, yüz ve çehresinin ve ahlâkının dilberliğine
Büyük kulak: Cehalet ve tenperverliğe
Küçük kulak: Hırsızlığa, mal ve esrar sârıklığına
Mutedil kulak: Doğru, metin ve müstekıym olmaya
Çukur göz: Taazzum ve tekebbüre ve gurura yani büyüklenmeye, kibirlenmeye, gururlanmaya
Siyah göz: Tabiatinin itaat ve inkıyâda meyilli olmasına
Kumral göz: Şecâat ve cesarete
Ela göz: Edeb ve terbiyeye kabiliyeti olmaya
Mavi göz: Feraset ve şiddeütli zekâya
Çini mavi göz: Son derece muzır olmaya
Küçük göz: Tabiati hafif meşrep olmaya
Büyük göz: Ahlâk ve tabiatinin zarafetine
Yumru göz: Sahibinin fevkalâde hasûd olmasına
Mu'tedil göz: Sevimli ve hayırhâh yani hayır ister olmaya
Kıpık göz: Uğursuzluğa
Baygın göz: Kalb ve yürek hırsızlığına
Noktalı göz: Çok nazarı değen bir kimse olmasına
Tek göz: Muzır ve fitnekâr ve hasudluğa
Şaşı göz: Uğursuzluğa
Güler göz: Fevkalâde hayırlılığa
Sık ve uzun kirpik: Bî bedel (bedelsiz),misli olmaylan güzelliğe
Büyük yüz: Hamâkat ve adem-i idrâke (ahmaklık ve idraksizliğe)
küçük yüz: Kibir (büyüklük) ve gurura
Yumru yüz: Buhul ve hastalığa
Yassı yüz: Sade dil yani bön olup çabuk kanarlığa
Zayıf yüz: Hilekârlığa
Enli yüz: Ahlâkı ve tabiatı ağır olmaya
Uzun yüz: Çok yalan söylemeye
Geniş yüz: Sözlerinin ekserici acı olmaya
Müdevver çehre: En makbul olup, güzel hal ve güzel ahlâka
Beyaz beniz: Sahibinin edebli ve terbiyeli olmasına
Esmer beniz: Sevimliliğe, hoşluğa ve güzelliğe
Sarı beniz: Hastalığa, illetli olmaya
Siyaha meyilli beniz: Hilekârlığa, şefkat ve merhametin yokluğuna
Beyaz ve pembe beniz: Gayet güzellik ve hoşluğa
Uzun burun: Fehim ve idrâkin azlığına yani idrâk ve anlayışsızlığa
Kısa burun: Sahibinin çok korkaklığına
Burun ucunun topak olması:yeyip içmeye meyil edici olmaya ve sefahete
Burun ucunun esmere yakın olması: İnad ve ısrara
Burun deliğinin geniş olması: Kibir ve hasede delâlet eder.
Burun kanatlarının açık olması: sahibinde kahır ve fesadın mevcut olmasına
Yassı ve geniş burun: Şehvetin çokluğuna ve şiddetle cimaâ meyledici olmasına
Eğri burun: Sahibinin himmet erbabı olduğuna
Küçük ağız: Güzelliğe ve ferasete
Büyük ağız: Kuvvet ve şecaate
Eğri ağız: Uğursuzluğa ve talihsizliğe
Erkekte ince ses: Şehvetperestliğe. şiddetle meyledici olmaya
kadında kalın ses: Çok yalan söylemeye
Erkekde kaba ses: Himmet sahibi olmaya
Çatal ses: Sahibinin sû-i zanna meyilli olmaya
Sür'atli söz: Fehim ve idrakin yüksekliğine
Çok gülmek: Hayasız ve terbiyesizliğe
Güler yüz: Herkesçe muteber ve sevimli olmaya
İnce dudak: Söz anlar ve zeki olmaya
Kalın dudak: ağırlık, sertlik ve katılığa
İri diş: Ekseriya fenalık etmeye şiddetle meyledici olmaya
Küçük diş: Hafif mizaç, hafif meşreb olmaya
Orta diş: Doğruluk ve safaya
Sivri çene: Hafif akla, aklının hafifliğine
Ekli çene: Tabiatinin kaim, kaba ve sert, katı olmasına
Mutedil çene: Akıl ve ferasete
Sık sakal:boşboğazlığa delâlet eder.
Siyah ve seyrek sakal: Zekâya ve ferasete
Kılsız köse:hileye haddinden fazla meyilli olmaya
Değirmi sakal: Sahibinin ehl-i kemâl, olgun kimse olduğuna
Kalın ense: Akılsızlık, bönlük illetine
Uzun boyun: Akıl ve. idrâkin azlığına
Kalın boyun: Gece gündüz ekledici (yeyici) olmaya
Kısa boyun: Çok hilekârlığa delâlet eder.
Mutedil boyun; Hayır düşünücü olmaya
Sivri omuz: Sahibinin hırsız ve fenalık edici olmasına
Eğri omuz: Eğri işler işlemeye
Kısa omuz: Belâhet ve hamâkate, akılsız ve ahmaklığa
Düşük omuz: Sefâhet ve rezalete şiddetle meyilli olmaya
Mutedil omuz: dirâyet ve firasete, zekâvete
Kısa kol: Sahibinin şer ehli olmasına
Uzun bilek: Fevkalâde kerem ve sehavetli olmaya
Küçük el: El işlerinde meharet ve iktidara
Büyük el:katı tabiatlı olmaya
Uzun el: İstikamet ve sadakatin doğruluğun yokluğuna
Uzun parmak: Hüner ehli ve fen sahibi olmaya
Kısa parmak: Beceriksizliğe
Yumuşak parmak: Zekâvete, zeki olmaya ve işgüzarlığa
Geniş tırnak: Hayırlı ve sevimli olmaya
Yumru tırnak: Merhametsizliğe ve şefkatsizliğe
Yassı ve düz tırnak: Eli her işe gelir olmaya
Çıkkın göğüs: Fena huyluluğa
Dar göğüs: Gece ve gündüz gam kin olmaya
Geniş göğüs: Gönlü daima şen ve şâtır olacağına
Göğüsde ve omuzda kıl: Kesret-i şehvete, şehvetin çokluğuna
Kadında büyük meme: Sütün azlığına
Kadında küçük meme: Sütün çokluğuna
Kadında mutedil meme: Kocasına sadık ve muhib olmaya, kocasına muhabbet edici olmaya
Kadında yumuşak meme: Canın ve ruhun letâfetine, canın ve ruhun güzelliğine, hoşluğuna
Kadında katı meme: Kuvvet ve gılzete
Yassı arka: Sefahetle iştigal etmeye
Geniş arka: Ahlâk ve tabiatinin güzelliğine
Tombul arka: Fevkalâde kuvvet ve metanete
İnce bel: Şekil ve hey'etinin zarafetine
Büyük karın: Gibâvet ve ahmaklığa, akılsız, anlayışsızlık ve bönlüğe
Geniş ve kısa karın: Çok bedhuyluğa (kötü huylu) olmaya
Küçük karın: Zarafet ve letafete (güzellik ve hoşluğa)
Uzun bacak: Fevkalâde hayâ ve hıcâba
Kısa bacak: Mütereddit tabiatli olmaya
Ayak parmağında uzunluk: Hiddetli fehim ve şiddetli idrâke

Yukarıda beyan edilen ve işaret olunan beden âzalarının büyüklük ve küçüklüğü, uzunluk ve kısalık halleri vücudun tenasübüne, vücudun uygunluğuna bozukluk ve eksiklik verecek derecede olursa karşılarında yazılı müsaviye delâlet eder. Çünkü tenâsübü (uygunluğu) bozmayacak, eksiklik getirmeyecek derecedeki hususî hallere itidal demektir ki her şeyde lâzım olan ve istenen de odur.

Not:Meselâ bütün Beden Dillerinde uzun boyu hamakate (ahmaklığa ve sadeliğe) delil olarak (delâlet ettiği) gösterilmiştir. Ancak her boyu uzun olan ahmak ve sâde dil değildir. Vücudu iri, kemikleri kalın velhasıl eni boyu mütenâsib olan bir kimsenin boyunun uzun olması ahmak olduğuna işaret ve delâlet etmez. Belki ahmaklığa delâlet eden uzun boy, ince, uzun ve vücudun eni ile uygun olmayan uzunluktur. İşte bu noktaya dikkat edilmek şartıyla vücudun şekillerinden hemen bütün insanların ahlâk ve tabiatine delâlet edeceği arz ve izah edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder