30 Ocak 2016 Cumartesi

MUSKA VE NAZAR BONCUĞU TAKILDIĞINDA GÖRÜLEN BAZI FAYDALAR RAHMANİ DEĞİL ŞEYTANİDİR ..




SORU ... : Hocam size bir sorum olacak, bunu cevaplarsanız ço...k menun oluruz. Sorum şu :
“ Bazı nazarlık veya benzeri şeyler takanlar diyorlar ki ; bunu takınca faydasını gördüm veya çocuğuma bunu taktığımda çocuğum rahatladı. Bu tür şeyleri takarken görülen bu yönlü fayda, rahmani midir yoksa şeytani midir ... ? “
CEVAP … : Değerli kardeşim bazen bu tür şeylerin faydası görülebilir… Ama unutmayalım ki bu rahmani değil şeytanidir. Eğer okuyacağımız şu delilin üzerinde biraz kafa yorarsanız bunu siz de rahatlıkla anlayacaksınızdır :
“ … Ebu Muaviye’nin Abdullah ibn Mes’ud’un hanımı Zeyneb’den rivayetinde o şöyle anlatıyor : Abdullah bir ihtiyacını giderip kapıya geldiği zaman bizi, hoşlanmayacağı bir halde görmekten hoşlanmadığı için öksürür ve tükürürdü. Bir gün geldi ve öksürdü.Yanımda bana yılancık hastalığına karşı muska yapan bir ihtiyar kadın vardı. Onu hemen yatağın altına soktum.Girdi ve yanıma oturdu. Boynumdaki ipi gördü ve : Nedir bu ip ? diye sordu. Benim için muska yapılmış bir iptir, dedim.Onu aldı, kopardı ve sonra şöyle dedi : Muhakkak ki Abdullah’ın ailesi şirk’ten mustağnidir. Allah’ın resulünü şöyle buyururken işittim : Muhakkak ki muska, tılsım ve büyü şirk’tir.
Ben - Zeyneb - ona tekrar dedim ki : Niçin böyle söylüyorsun ? Gözüm yaşarıyordu. Ben bir zamanlar falan yahudiye gözüme muska yapması için gidip gelirdim. Muska yaptığı zaman gözüm sakinleşmişti. Abdullah tekrar şöyle dedi : Bu ancak şeytandandır. Şeytan,önce eliyle gözüne vururdu,o sana muska yaptığı zaman ise bundan alıkonuldu. Halbuki Allah resulünün söylediği gibi söylemen sana yeterdi.O, şöyle derdi :
Ey insanların rabbi ! Benden kötü hali gider ve bana şifa ver. Çünkü sensin şifa veren. Senin şifandan başka bir şifa yoktur. Öyle bir şifa ver ki, hastalıktan eser kalmasın. “
Ahmed : İbni Kesit : 8.c.4146.s

İşte bu delilde açıkca görüldüğü gibi bu tür faydalar, rahmani faydalar değil bilakis senin Allah'tan başkasından fayda beklemen veya O'ndan başkasından da fayda gelirmiş inancına sahip olman için cinlerin batıl uğraşlarıdır.
Çünkü bu konuda asıl olan, her kim bir şey takınırsa, takındığı o şeye havale edileceği ve bu konuda da Allah'a şirk koştuğudur.
“ … Ukbe b.Amır r.a dan. Rasulullah s.a.v şöyle buyurdular : " Kim bir temime - yani, muska, nazarlık, kemik, boncuk vasaire gibi şeyler takınırsa - Allah’a şirk koşmuştur."
Ahmed : 4/156. – 16969.n – Hakim : 4/417 – İbni Hibban : 1413.n – el Albani Silsiletü’s Sahiha : 492.n

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder