tag:blogger.com,1999:blog-5867570715797749462.post5803205841969467682..comments2024-02-29T06:53:59.896-08:00Comments on Yavuz Tellioğlu: Ünlü Akad kralı Sargon’un öyküsü VE Hz Musa As benzerlik iddası Yavuz tellioğluhttp://www.blogger.com/profile/18279870332632895290noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-5867570715797749462.post-88045044851512252222018-08-29T07:34:35.819-07:002018-08-29T07:34:35.819-07:00İyi de Sargon'un hikayesi babilliler tarafında...İyi de Sargon'un hikayesi babilliler tarafından sonradan yazılmıştır. O sırada Babilliler ve Yahudiler arasında ciddi çekişme söz konusu. Yahudilerin kutsal gördüğü bir kişinin hikayesini kendilerine uyarlayarak, itibarsızlaştırmaya çalışmış olmaları çok olası.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15816906630557430704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5867570715797749462.post-90294055928367129312018-04-03T04:12:48.020-07:002018-04-03T04:12:48.020-07:00Bu yazıda, Musa peygamberin kıssasıyla ilgili olar...Bu yazıda, Musa peygamberin kıssasıyla ilgili olarak bazı çevrelerce zaman zaman gündeme getirilen bir iddia ele alınacaktır.<br /><br />Bu iddiaya göre, Musa peygamberin kıssası ve “Sargon’un Doğum Efsanesi (Birth Legend of Sargon)” arasında önemli benzerlikler vardır ve Sargon’un, Musa peygamberin yaşadığı iddia edilen dönemden çok daha önceki bir dönemde yaşamış olması, kutsal kitaplardaki anlatımların söz konusu efsaneden “çalındığını” göstermektedir denilmektedir.<br /><br />Şimdi gelelim, başlangıçta bahsettiğimiz iddianın çöküşüne sebep olacak gerçeklere!..<br /><br />Evet, Sargon belki Musa peygamberden önce yaşamış olabilir; ancak onun doğumunu anlatan yukarıdaki efsane, Musa peygamberden çok daha sonra, Neo-Asur ve Neo-Babil dönemlerinde (M.Ö. 709-539) yazılmıştır [3]. <br /><br />Buna göre, Sargon’un doğumunu ve nehre bırakılmasını anlatan efsane, onun ölümünden yaklaşık 1500 yıl sonra yazılmıştır! <br /><br />SONUÇ:<br /><br />Sonuç olarak, Sargon, Musa peygamberden daha önce yaşamış olsa bile, onun doğumunun ardından nehre bırakılmasını anlatan efsanenin, Musa peygamberden çok daha sonraki bir döneme ait olduğu görülmektedir ve bu durum, “kutsal kitaplardaki anlatımların bahsi geçen efsaneden çalındığı” şeklindeki meşhur iddiayı geçersiz kılmaktadır<br />KAYNAKLAR<br />Konstan D, Raaflaub KA. Epic and History. Wiley-Blackwell, (2009), 27. http://books.google.com.tr/books?id=AnXbhhN_kpIC&printsec=frontcover&source=gbs_v2_summary_r&cad=0#v=onepage&q=&f=falseAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02112960172043111998noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5867570715797749462.post-32613722111308293842018-04-03T04:11:57.872-07:002018-04-03T04:11:57.872-07:00Bu yazıda, Musa peygamberin kıssasıyla ilgili olar...Bu yazıda, Musa peygamberin kıssasıyla ilgili olarak bazı çevrelerce zaman zaman gündeme getirilen bir iddia ele alınacaktır.<br /><br />Bu iddiaya göre, Musa peygamberin kıssası ve “Sargon’un Doğum Efsanesi (Birth Legend of Sargon)” arasında önemli benzerlikler vardır ve Sargon’un, Musa peygamberin yaşadığı iddia edilen dönemden çok daha önceki bir dönemde yaşamış olması, kutsal kitaplardaki anlatımların söz konusu efsaneden “çalındığını” göstermektedir denilmektedir.<br /><br />Şimdi gelelim, başlangıçta bahsettiğimiz iddianın çöküşüne sebep olacak gerçeklere!..<br /><br />Evet, Sargon belki Musa peygamberden önce yaşamış olabilir; ancak onun doğumunu anlatan yukarıdaki efsane, Musa peygamberden çok daha sonra, Neo-Asur ve Neo-Babil dönemlerinde (M.Ö. 709-539) yazılmıştır [3]. <br /><br />Buna göre, Sargon’un doğumunu ve nehre bırakılmasını anlatan efsane, onun ölümünden yaklaşık 1500 yıl sonra yazılmıştır! <br /><br />SONUÇ:<br /><br />Sonuç olarak, Sargon, Musa peygamberden daha önce yaşamış olsa bile, onun doğumunun ardından nehre bırakılmasını anlatan efsanenin, Musa peygamberden çok daha sonraki bir döneme ait olduğu görülmektedir ve bu durum, “kutsal kitaplardaki anlatımların bahsi geçen efsaneden çalındığı” şeklindeki meşhur iddiayı geçersiz kılmaktadır<br />KAYNAKLAR<br />Konstan D, Raaflaub KA. Epic and History. Wiley-Blackwell, (2009), 27. http://books.google.com.tr/books?id=AnXbhhN_kpIC&printsec=frontcover&source=gbs_v2_summary_r&cad=0#v=onepage&q=&f=falseAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02112960172043111998noreply@blogger.com